Nytt tillskott i Havredalsfamiljen – Havredryck Kakao

14 mars, 2022

Havredals utökar sortiment med en ny havredryck med smak av kakao. Drycken är baserad på Havredals fiberrika grundrecept, med mycket smak, fyllighet och givetvis 100% svensk havre. Tillsammans med högkvalitativ UTZ-certifierad kakao blir det en kombination som får vem som helst att bli nostalgisk.

”Havredals Kakao vänder sig till konsumenter som vill ha en havredryck med chokladsmak med en mer vuxen, balanserad smak. Ett högt kakaoinnehåll och lite mindre socker gör att smaken passar både yngre konsumenter men även en mer mogen målgrupp som fortfarande vill njuta av en god chokladdryck” säger Per-Johan Thörn, grundare Havredals.

För Havredals är en hållbar produktion med bättre möjligheter för jordbrukare av högsta vikt. Kakaon som används i Havredryck Kakao är därför UTZ-certifierad. En UTZ-certifiering innebär att odlarna utbildas för att möjliggöra bättre levnadsvillkor med en hög och jämn kvalitet på grödorna.

Havredals säljer växtbaserade, sunda svenska produkter. Idag finns fyra produkter på marknaden: Havredryck Original, Kafé och Kondis, matlagningsgrädden Hädde och det senaste tillskottet Havredryck Kakao. Fler produkter kommer under våren 2022 i andra kategorier.

Pär Uhlin, tillförordnad Kommunikationsansvarig, Havredals
par.uhlin@havredals.se

Havredals tar fram växtbaserade livsmedel baserade på svenska och nordiska råvaror. Företaget är baserat i Uppsala och lanserade sin första produkt, Havredryck Original, i början av 2020. Idag finns Havredals produkter i butiker över hela landet. Visionen är att bekämpa klimat-förändringar och hälsoproblemen i vårt moderna samhälle.

För pressfrågor kontakta oss på:

press@havredals.se