Havredals växlar upp — lanserar ny produkt och listas på ICA samt Bergendahls

23 februari, 2021

Havredals fortsätter att växa och får nu en central listning på ICA och Bergendahls. Samtidigt breddar man produktsortimentet med Hädde Matlagning, ett havrebaserat alternativ till matlagningsgrädde. I fokus står naturlighet och ursprung, med 100% svenska råvaror och marknadens kortaste ingredienslista.

Food-tech startupen Havredals som i början av 2020 lanserade sin havredryck växer vidare med central listning på ICA och Bergendahls.

Samtidigt utökar företaget sortimentet med den nya produkten Hädde Matlagning 5dl, producerad i Sverige av svensk havre och rapsolja. Hädde är utvecklad med hög fiberhalt och helt utan e-nummer, vilket ger en kort renodlad ingredienslista.

– Vi vill visa att det går att göra bra och goda växtbaserade produkter utan en rad emulgeringsmedel och stabiliseringsmedel. Med Hädde hoppas vi kunna inspirera fler till att börja laga växtbaserat, säger företagets grundare Per-Johan Thörn.

Havredryck Original och Hädde Matlagning finns även lokalt centralt listade på Coop/Hemköp i Stockholm och Uppsala med omnejd samt i utvalda butiker i Malmö. För dessa återförsäljare beställs produkterna via Stockfiller