Head of Social and Digital Marketing till Havredals

Havredals vill bidra till den omställning av livsmedelskedjan som behövs för att rädda klimatet med våra goda, växtbaserade alternativ till mejeri och kött. Vi vill fylla hela världens kylskåp och skafferier med växtbaserade innovationer, mat som är bra både för hälsan och planeten.

— nu söker vi dig som har ett starkt engagemang och som kan hjälpa oss att ta varumärket till nästa nivå.

I rollen som Head of Social and Digital Marketing på Havredals får du möjlighet att bygga ett nytt spännande varumärke hos ett företag med hjärtat på rätt ställe. Här får du använda dina kunskaper inom marknadsföring för att bidra till en positiv förändring, samtidigt som du är med och skapar nästa stora svenska växtbaserade företag.

Om rollen:

Vi söker dig som kan ta varumärket in i folkets hjärtan genom slående räckviddskampanjer och engagerande samarbeten med influencers. Du planerar kampanjer, analyserar vilka kanaler och aktiviteter som funkar bäst, och koordinerar aktiviteter i sociala och digitala kanaler med annan marknadsföring.

Du får jobba i en omväxlande startup-miljö där du både arbetar hands-on med det dagliga inom digital marknadsföring, influencermarknadsföring eller sociala medier, men också strategiskt med att styra marknadsföringsinsatserna för att uppnå våra långsiktiga mål.

Du kommer jobba nära säljansvarig, produktutvecklingsansvarig och marknadsbyrå samtidigt som du själv blir drivande att bygga upp våra marknadsföringsaktiviteter framåt.

Det hela blir ännu roligare om du har ett starkt intresse för mat, hälsa och hållbarhet!

Mer om dig:

Hos oss får du:

Övrig information

Är det dig vi söker?

Maila oss på jobb@havredals.se (CV samt personligt brev). Märk ansökan ”Head of Social and Digital Marketing”. Vi behandlar ansökningarna löpande under September-Oktober.

Om Havredals

Havredals startade 2019 och lanserade sin första produkt i början av 2020. Företaget tar fram växtbaserade alternativ till kött och mejeri som gynnar lokalt lantbruk och där allt tas vara på i produktionen. Visionen är att bekämpa klimatförändringar och hälsoproblemen i vårt moderna samhälle.